LDM P. Gudyno restauravimo centras: auksavimas, retušas, keramikos ir tekstilės restauravimas

LDM P. Gudyno restauravimo centras Heritas parodos metu pristatys net 5 kūrybines dirbtuves, kurių metu galėsite trumpam pasijausti auksuotoju, paveikslų retušuotoju ar kt. specialistu. Kartu su restauratoriais pasinersite į kilnojamojo kultūros paveldo restauravimo ir konservavimo praktikas.

 

 

Parodos metu vyks šios kūrybinės dirbtuvės:

  1. Auksavimas – seniausia dekoravimo technika (auksuotės restauratoriai).
  2. Paveikslų retušavimo praktika (tapybos restauratoriai)).
  3. Trimačių objektų retušavimas (polichromuoto medžio restauratoriai).
  4. Keramikos dirbtuvės: sudužusio puodelio likimas- klijuoti ar išmesti? (keramikos restauratoriai).
  5. Didelių netekimų atkūrimas gobelenine technika (tekstilės restauratoriai).

Trumpi kūrybinių dirbtuvių aprašymai:

1. Auksavimas –seniausia dekoravimo technika

Demonstruojant auksavimo procesą aiškinama apie vieną iš seniausių dekoravimo technikų. Auksu būdavo padengiami didesni ar mažesni paveikslų fragmentai, paveikslų rėmai, baldų detalės, polichromuotos skulptūros ir kt. Populiariausios yra trys auksavimo technikos: blizgusis polimentinis auksavimas, matinis aliejinis auksavimas ir auksavimas trintu auksu.

Apibūdinamos auksavimo medžiagos, priemonės ir atlikimo būdai.

2. Paveikslų retušavimo praktika

Restauravimo praktikoje naudojamos įvairios tapybos netekčių vietų retušavimo technikos. Viena iš jų – trattegio, reikalaujanti ne tik gilaus meninio kūrinio suvokimo, bet ir … žinių iš fizikos ir chemijos. Detaliai apibūdinamas šis vienas iš sudėtingiausių retušavimo metodas, aiškinama, kaip jis atitinka estetinius ir etinius paveikslų restauravimo principus.

3. Trimačių objektų retušavimas

Polichromuotų medinių skulptūrų retušavimo etiniai ir estetiniai principai bei praktikoje naudojami sprendimai.

4. Keramikos dirbtuvės: sudužusio puodelio likimas – klijuoti ar išmesti?

Restauravimo tikslas išsaugoti ateities kartoms atmintį apie praeitį.

Restauruotas keramikos, stiklo ar porceliano dirbinys praranda savo utilitarinę paskirtį, tačiau kruopščiai surinkus ir suklijavus smulkiausias duženas, išsaugomos šeimos, giminės relikvijos, kelionių įspūdžių liudininkai. Keramikos, stiklo, porceliano restauravimo medžiagoms keliami tam tikri reikalavimai, todėl iš suklijuoto puodelio niekada negersite arbatos, į suklijuotą stiklo vazą nemerksite gėlių, tačiau jie išliks kaip prisiminimai, turintys savo istoriją, kaip praeities liudininkai.

5. Didelių netekimų atkūrimas gobelenine technika

Unikalaus sieninio kilimo fragmento kopijavimas, kartojant autentišką techniką – audžiant vertikaliomis staklėmis. Gobeleninis audimas restauravimo praktikoje naudojamas, kai neišlikusios gobelenų kompozicijos dalys atkuriamos pagal tikslias analogijas. Toks restauravimo būdas yra vienas estetiškiausių, tačiau dėl sudėtingumo ir etinių abejonių naudojamas labai retai.

Grįžti į kūrybinių dirbtuvių puslapį.